قیمت میلگرد / فایبر گلاس میلگرد چیست؟ تفاوت بین GFRP / FRP و Rebar فایبرگلاس چیست؟
میلگرد فایبر گلاس یک ماده تقویت کننده است که در بتن برای جایگزینی تقویت نوع فولادی سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. ساخته شده از رومیزی فایبرگلاس برای به دست آوردن استحکام به آن و از رزین وینیل استر برای اطمینان از ماندگاری بالای آن ، میلگرد فایبرگلاس برای بیش از ۲۰ سال با نتایج عالی استفاده شده است.

اصطلاح GFRP / FRP مخفف عبارت Glass Fiber Reinforced Polymer است و همان ماده فایبرگلاس Rebar است.

چرا باید از فایبرگلاس Rebar استفاده کنم؟
یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان در زیرساخت های در حال شکست ما خوردگی آرماتور در بتن است. این منجر به کوتاه شدن طول عمر بتن ، هزینه تعمیر بالاتر می شود و می تواند مشکلات ایمنی را ایجاد کند.

فایبرگلاس Rebar یک ماده کاملاً غیر فلزی است که زنگ را از معادله خارج می کند. بدون هیچ گونه خوردگی ، میلگرد فایبرگلاس راه حل ماندگار تری را ارائه می دهد که از نظر قیمت با فولاد قابل رقابت است. همچنین از نظر الکترو و مغناطیسی بی اثر است و آن را برای مناطق حساس ایده آل می کند.

از کجا باید از Rebar فایبرگلاس استفاده کنم؟
فایبرگلاس باید در محیطهایی که خوردگی در آن وجود دارد استفاده شود و سایر اقدامات مهار کننده زنگ زدگی در نظر گرفته می شود. میلگرد فایبرگلاس در مناطقی که به هیچ وجه فلزی مجاز به حضور نیست به دلایل مختلف ایده آل است. برخی از نمونه های نامزدهای اصلی برای فایبرگلاس Rebar:

عرشه های پل در نزدیکی محیط های دریایی یا در معرض نمک یخ زدگی قرار دارند
دریاها
بنادر و بندرها
اتاق های MRI
گیاهان تصفیه فاضلاب
توانبخشی تاریخی
و خیلی بیشتر…

هزینه آن چیست؟ / قیمت میلگرد 
فایبر گلاس Rebar تمایل دارد که تقریباً همان میلگرد روکش شده با اپوکسی هزینه داشته باشد ، اما نوسان قیمت آن به اندازه فولاد ندارد. نسبت به استیل ضدزنگ ، MMFX و سایر گزینه های تقویت کننده فولاد به طور قابل توجهی ارزان تر است.

چقدر قوی است؟
میلگرد فایبرگلاس تقریباً دو برابر فولاد در تنش است. به عنوان مثال ، بیشتر فولاد ۶۰ksi است در حالی که یک Aslan® # 3 Bar 120ksi است. با این حال ، این دارای یک مدول الاستیک پایین تر است که می تواند الزامات مختلف طراحی را برطرف کند.

آیا فایبرگلاس Rebar می تواند جایگزین فولاد شود؟
بله ، میلگرد فایبرگلاس کاملاً می تواند و برای جایگزینی از فولاد در بسیاری از سازه ها از هر شکل و اندازه استفاده می شود. با این حال ، این بدان معنی نیست که می تواند یا باید به عنوان جایگزینی مستقیم استفاده شود. در اکثر اوقات ، بسته به خواسته ها ، شما ممکن است کمی بیشتر یا کمتر میلگرد فایبرگلاس احتیاج داشته باشید. به طور معمول ، طراحی ما با قابلیت سرویس و عرض کرک دیکته می شود.

چگونه می توانم با این مواد طراحی کنم؟ چه ابزار طراحی برای من موجود است؟
برای کمک به اجرای فایبرگلاس Rebar ، Owens Corning دارای مهندسانی در کارمندان است تا از طراحی و چیدمان ایمن و کارآمد برای پروژه شما اطمینان حاصل کنند. برخی از مهمترین ابزارهایی که ما و دیگران برای موفقیت در پروژه شما استفاده می کنیم شامل موارد زیر است:

ASTM D7957 – مشخصات فنی مواد
ACI 440.1R – راهنمای طراحی بتن آرمه برای میلگرد فایبرگلاس
ACI 440.5R – مشخصات ساخت با میله FRP
CSA S806 – راهنمای طراحی کانادایی برای میلگرد شیشه ای
مشخصات راهنمای طراحی AASHTO LFRP Bridge برای پل های بتونی تقویت شده GFRP

 

http://nameavaran.ir/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%85%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF/

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بت اسپات