با توجه به سبک زندگی امروزی طی چند سال اخیر علاقه مردم به مبلمان و استفاده از انواع مبل‌ها در دکوراسیون منزل بیشتر شده است و حتی مشاهده می شود کسانی که دارای درآمد بسیار اندکی می باشند و یا در منازل بسیار کوچک زندگی می‌کنند به‌دنبال خرید یک مبلمان مناسب هستند که بتوانند با توجه به دکوراسیون منزل خود هماهنگی‌های لازم را بین مبل و دکوراسیون ایجاد کنند.

همان‌طورکه می‌دانید مبلمان مختلفی در بازار وجود دارد که هرکدام با توجه به ویژگی هایی که دارد برای منازل مختلف قابل استفاده می‌باشد.

برای این‌که بخواهید یک مبلمان مناسب انتخاب کنید در وهله اول باید احساس نیاز را در خود تشخیص دهید و بعد باید بتوانید هزینه مورد نیاز برای خرید آن محصول را پرداخت کنید تا بتوانید یک مبل مناسب خریداری کنید.

پس در اولین گام باید هدف را مشخص کنید و ببینید که برای چه منظوری قرار است مبلمان را خریداری کنید. در بازار مدل‌های مختلفی از جمله مبل راحتی، مبل استیل، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود می باشد. با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار می‌‌توان بیان کرد مبل سلطنتی یکی از گران‌قیمت‌ترین مبل‌های موجود در بازار بود که بفروش می‌رسد. در بین باقی موارد مبل راحتی قیمت نسبتاً ارزان و متفاوتی دارد.

نتیجه تصویری برای ‪steel sofa‬‏

در رده‌بندی بعدی مبل کلاسیک و مبل استیل می باشد. برای خرید مبلمان نه‌تنها باید به نوع کاربرد بلکه باید به جنس آن توجه کنید. قیمت مبل استیل یکی از بحث‌های مهم در هنگام خرید مبلمان می باشد. علاوه بر این باید خرید شما به گونه‌ای انجام شود که متناسب با فرم ساختمان باشد.

مبل راحتی

توجه داشته باشید ویژگی‌های اصلی مبل راحتی این است که شما با استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید. زیرا معمولاً این مبل‌ها دارای نشیمن های نرم و راحت می باشد.

در هنگام انتخاب مبل راحتی باید به ابعاد آن توجه کنید و همچنین پارچه‌ای که برای روکش مبل راحتی انتخاب شده است را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب موفق انجام دهید.

توجه کردن به کلاف مبل نیز حائز اهمیت می‌باشد، کلاف مبل باعث می‌شود تا مبل به شکل کاملاً استاندارد تهیه و تولید شود. یکی از رایج ترین انتخاب هایی که افراد انجام می دهند مبلمان راحتی می باشد. چرا که کاربرد بسیاری در منازل دارد.

مبل کلاسیک

در بین انواع مبل‌ها مبل کلاسیک دارای اصالت بیشتری بوده و طراحی‌های آن از مدل‌های سنتی و تاریخی الهام گرفته است. عده خاصی از افراد تمایل دارند تا از مبل کلاسیک در منزل و دکوراسیون خود استفاده کنند. برای طراحی این مبل‌ها زحمت زیادی کشیده می‌شود و به‌همین دلیل می‌‌توان بیان کرد که دارای قیمت نسبتاً بالایی می باشد.

منبت کاری‌هایی که در مبل کلاسیک وجود دارد نسبت به مبل های سلطنتی بسیار کمتر می باشد. اگر می‌خواهید مبل کلاسیک انتخاب کنید بهتر است به کلاف مبل و چوبی که در آن ساخته شده است توجه کنید تا دارای مرغوبیت بالایی باشد.

مبل استیل

مبل استیل مناسب دکوراسیون اتاق های مجلل و پرزرق و برق می‌باشد که شما باید برای خرید این‌گونه مبل ها دقت کافی را داشته باشید. در ساخت مبل استیل چوب های بیشتری استفاده می‌شود و همین امر باعث افزایش وزن، حجم و قیمت می‌شود. چوب‌های مختلفی در ساخت انواع مبلمان استیل استفاده می شود که از آن‌ها می‌‌توان به چوب درخت راش اشاره کرد.

تصویر مرتبط

زمانی که تصمیم به انتخاب مبل استیل گرفته‌اید بهتر است ابتدا فضای موجود در منزل را بررسی کنید و مبلمان استیل را متناسب با فضای در دسترس خریداری کنید تا هنگام چیدمان دچار مشکل نشوید.

یکی از انواع مبل استیل که کیفیت بالایی دارن مبل استیل ملایر است ولی علاوه بر آن کیفیت باید به جنس پارچه و رنگ آن نیز توجه کنید که با سایر موارد و دکوراسیون منزل ست شود.

مبل سلطنتی

مبل سلطنتی یکی دیگر از مبل‌های موجود در بازار می‌باشد که برای منازل خاص و دکوراسیون لوکس کاربرد دارد. مبل‌های سلطنتی به دلیل داشتن تاج و اجزای منبت‌کاری‌شده به‌‌عنوان خاص‌ترین مبل‌های موجود در بازار شناخته می شود.

انتخاب مبل سلطنتی می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد فضای لوکس داشته باشد. اگر شما می‌خواهید سبک کلاسیک و سلطنتی رو با هم ادغام کنید می‌توانید با خرید مبل کلاسیک و مبل سلطنتی این کار را به راحتی انجام دهید. البته باید بیان می‌کنیم که این کار مستلزم داشتن فضای بزرگ و پذیرایی با ابعاد مناسب می باشد.

ترکیبی از دو سبک متفاوت باعث می‌شود تا اتاق پذیرایی شما به شکل ویژه‌ای جالب به نظر برسد.

طراحی دکوراسیون برای چیدمان هر فضا از یک اصول خاصی پیروی می‌کند. از آنجا که مبلمان سلطنتی باعث اشغال فضای زیادی می شود بهتر است به اصول طراحی به شکل ویژه‌ای توجه کنید.

دقت کردن به اندازه‌گیری اتاق پذیرایی و مکانی که قرار است مبل را در آن قرار دهید و همچنین تعیین کردن نقطه کانونی باعث می‌شود تا لوازم شما بسیار شیک به چشم بیاید و همچنین اجرای نقشه دکوراسیون روی کاغذ قبل از اجرای آن حائز اهمیت است. چرا که شما قبل از قرارگیری مبلمان منزل می توانید به آسانی تعیین کنید که مبل در چه نقاطی قابل قرارگیری می باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بت اسپات