نکات مهمی که باید در مورد مسافرت تابستانی با خودرو بدانید!

سفرهای جاده اي از جذاب ترین بخش های فصل تابستان است. با وجود وسایل مسافرتی امن و مطلوب، هنوز هم تعدادی زيادي سفر با خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند. براي داشتن سفری آرام و به دور از استرس، ضروری است که از قبل خودروی خود را براي سفر آن هم در هوای داغ تابستانه آماده کرده باشید. رعایت این نکات در افزایش امنیت سرنشینان و همچنين کاهش چشم‌گیر حوادث غیر منتظره، بسیار موثرند.

موارد مهم که باید پیش از سفر با خودرو بررسی شود:
در این مقاله تصمیم داریم نکات ضروری و مهم جهت آماده کردن خودرو پیش از سفرهای تابستانی را مرور کنیم. امیدواریم با رعایت این نکات سفری ایمن و آرام داشته باشید و یک سفر خاطره ساز را با خودروی خود تجربه کنید.

روغن خودرو:
معاوضه به موقع روغن یک اصل مهم است، خصوصا در هوای گرم فصل تابستان و مسیرهای خشک جاده اي که موتورسیکلت تحت فشار بیشتری فعالیت ميکند ، احتیاج به روغن جدید بیش تر حس ميشود.

سطح مایعات ماشین:
تنها هدف کولر خودرو خنک کردن فضای کابین در فصل گرما نیست. این سیستم نقش مهمی در پائین نگه داشتن دمای موتور جهت از کار نیافتادن دارد. در دمای ۱۲۰ درجه سلسیوس موتور خودرو جوش می آورد که خودرو و سرنشینان آن را در خطر می اندازد. بدین دلیل است که پیشنهاد می کنیم در فصل تابستان سطح مایع خنک کننده بررسی شود.

بررسی لاستیکها:
اهمیت دارد که آج لاستیکها میزان کافی براي ایجاد اصطکاک داشته باشند. با سکه میتوان از ميزان اندازه ی مناسب براي آج لاستیکها مطمئن شد. توجه کنید که فشار بادی که روی بدنه ی لاستیک نوشته شده است، حداکثر میزانی است که می تواند تحمل کند، نه ميزان مناسب فشار باد براي لاستیک. در پایان به دنبال هرگونه ترک و پارگی یا تغيير شکل و باد کردگی در لاستیک ها باشید و در صورت لزوم آن را پنچرگیری یا تعویض کنید. حتماً لاستیک زاپاس سالمی و ایمنی همراه داشته باشید تا در صورت وقوع حادثه ای براي لاستیک ها قابلیت برطرف کردن آن فراهم باشد.

بررسی سیستم تهویه ی ماشین:
داشتن سیستم تهویه سالم در ماشین براي یک سفر تابستانه اهمیت بسیار زيادي دارد. این سیستم مثل باقی سیستمهای ماشین باید به صورت پی در پی چک شود.

 

مسافرت در تابستان,نکات مهم سفر در تابستان,سفرهای تابستانی با خودرو نکات مهم سفرهای تابستانی

وسایل موردنیاز براي سفر تابستانه با ماشین:
زیرانداز
یکی از ضروریات سفرهای جاده اي ، همراه داشتن زیرانداز است. باتوجه به تعداد خانواده، زیرانداز مناسب انتخاب و خريداري کنید. اما باید به مقاصدی که تصمیم توقف کردن در آن ها را دارید هم توجه کنید.

چادر مسافرتی
موقع سفر با خودرو شخصی خوب است که چادر مسافرتی همراه خود داشته باشید. فواید چادر این است که چه بسا درصورتی که تصمیم نداشتید شب را در چادر اقامت کنید، در طول روز که از رانندگی در مسیرهای طولانی مدت خسته شده اید میتوانید در یک فضای مطلوب توقف کنید و چند ساعتی را در چادر بخوابید، غذا بخورید و هنگامی که خستگی تان در رفت به راهتان ادامه دهید.

سبد یا جعبه بزرگ
براي سفر کمپینگ با خودرو اول از همه به یک سبد یا جعبه بزرگ نیاز دارید تا تمامی وسیله ها و تجهيزات را در آن بگذارید . فواید این جعبه در این است که تمامی وسیله ها بصورت کاملاً مرتب در کنار هم چیده میشوند و هر بار به وسیله ای احتیاج داشته باشید میتوانید به آسانی آن را بیابید.

کیسه خواب یا پتو و بالشت سفری
کیسه خواب براي افرادی الزامی است که تصمیم دارند شب ها را در چادر به صبح برسانند. اما درصورتی که نمی خواهید براي خرید کیسه خواب که قيمت ارزاني هم ندارند، هزینه کنید میتوانید از پتوها و بالشت های سفری که کوچک، نازک و قابل حمل هستند هم استفاده کنید.

آب
بهتر است قبل از این که دل به جاده بسپارید، حداقل یک باکس ۶ تایی آب معدنی در خودرو داشته باشید تا در صورت رسيدن به مقصد درصورتی که فروشگاهی دردسترس نبود براي برطرفشدن تشنگی، تهیه چای یا قهوه مشکلی نداشته باشید.

غذا/ میوه/ تنقلات سالم
براي سفرهای جاده ای ارزان قیمت با خودرو شخصی میتوانید کنسروهای مختلفی خريداری کنید، آن ها را در منزل ۲۰ دقیقه بجوشانید و همراهتان بردارید تا در طول راه براي صرفه جویی از این غذاهای آماده تغذیه کنید. میوه و تنقلات سالم هم از ديگر مورد هایی است که بهتر است از منزل همراه خود بردارید. اما میوه را براي زمان طولانی مدت نمی توان نگهداری کرد. ولی به میزان دست کم دو روز خود داشته باشید.

 

مسافرت در تابستان,نکات مهم سفر در تابستان,سفرهای تابستانی با خودرو مسافرت در فصل تابستان

وسایل آشپزی و گاز سفر
بعضی از جاهایی که میروید لازم است که حتماً وسیله ای براي پخت و پز همراه داشته باشید. هر روز و هر شب که نمی توانید روی منقل کباب درست کنید. به همین خاطر الزامی است یک اجاق گاز سفری کوچک و جمع جور بهمراه کپسول گاز همراه خود داشته باشید. قابلمه، تابه، کتری، قاشق و چنگال، چاقو، کبریت، لیوان، استکان، روغن، قهوه، چای، قند، سفره، دستمال و اسکاچ و مایع ظرفشویی من جمله وسایلی هستند که باید در سفرهای کمپینگ همراه خود داشته باشید.

جعبه کمک های اولیه
حادثه خبر نمی کند، پس الزامی است یک جعبه کمک های اولیه اختصاصی خودرو خريداري کنید که مدام همراهتان باشد.

وسایل بهداشتی و داروهای اضطراری
مسواک، خمیردندان، شامپو، صابون( مایع یا جامد)، دستمال کاغذی، دستمال توالت، دستمال مرطوب، ژل ضدعفونی کننده، ضدآفتاب، کرم های ضد نیش پشه،

قرص مسکن، قرص معده، قرص سرما خوردگی، قرص ضدتهوع، داروهای شخصی و حوله را حتماً همراه خود داشته باشید.

پول نقد
در طول سفرهای کمپینگ حتماً پول نقد در کیف داشته باشید تا در صورتی که به عابربانک دسترسی نداشتید براي خرید وسایل اضطراری با مشکل روبرو نشوید.

فلاسک چای و آب
در زمان سفر جاده اي با خودرو شخصی، مدام آب سرد و آب جوش در اختیار داشته باشید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بت اسپات