شهرهای مهم ایرانگردی

ایران کشوری است که شهرهای زیبای زیادی دارد. هر شهر جاذبه های منحصر به فرد خودش را دارد و به طبع آن هتل هایی مناسب جهت اقامت گردشگران و مسافران.

تورهای ایرانگردی به چند دسته بزرگ تقسیم می شوند. این تقسیم بندی بر اساس نوع بافت آن شهر است. برای مثال شهرهایی که دریا دارند و یا شهرهایی که کویری هستند. دسته دیگری هم هستند که شامل شهرهای تاریخی و توریستی می شوند. امروز در این مطلب می خواهم سه تا از بهترین شهرهای تاریخی توریستی ایران را که در تورهای داخلی و ایرانگردی مورد توجه تمام ایرانیان و خارجیان است را به شما معرفی کنم.

در هر شهر هم شما را با هتل های معروف و مناسب جهت اقامت در تور آشنا می کنم. تا از تهران، مشهد، تبریز، قم، رشت، اهواز یا هر شهری دیگری که باشی این سفر را با بهترین شرایط رزرو کنی.

 

اصفهان

شوق دیدن جاذبه‌های ایران عزیز این بار شما را با تور اصفهان راهی سرزمینی خوش آب ‌و هوا می ‌کند تا در جاذبه‌هایی که یادگاران اجداد ما است با کلیساها، آتشکده‌ها و مساجدی که محل عبادت ادیان مختلف در ایران بوده آشناتر شوید.

 

 مسجد شیخ لطف ‌الله، کلیسای وانک، کلیسای بدخهم یا بیت الحم جز معدود بناهای مذهبی است که با زیبایی‌های فوق‌ العاده‌اش برای شما دقایقی بی ‌نظیر را خواهند ساخت. در تکه‌های زیبایی که گویی از آسمان به زمین افتاده باشند دوره‌های سلطنت پادشاهان مختلف را بازگو می ‌کنند. کلیسای بیت الحم که با اسم یاران حضرت عیسی اسم ‌گذاری شده است چنان بزرگ و زیبا با گنبدی مرتفع و چهار قوس و چهار ستون ایرانیان را صاحبان هنر و اندیشه معرفی می ‌کند. نقاشی ‌های دیواری ‌اش حوادث انجیل را به‌ صورت تصویر در قاب نگاه بینندگان متجلی می ‌نماید.

کمتر کسی است که بنای عالی ‌قاپو را به‌ عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی در سفر اصفهان نشناسد و حتی اگر سفر نیز باب آشنایی نباشد اسم آن را بارها در فهرست دیدنی ‌های این شهر نشنیده باشد.

 عالی ‌قاپو درب ورودی به نجف است گویی هنگامی ‌که از این در می ‌گذری در صحنی پا می ‌گذاری که یادآور دردانه بشریت است. شاید علت این باشد که شاه‌عباس به علت ارادتی که به خاندان ائمه اطهار داشته و شاید هم دلایل دیگر این درب بزرگ را از نجف به‌ عنوان تحفۀ سفر خود به این عمارت آورده و آن را در این جا نصب نموده. تا در همان ابتدای ورود هر شخصی، عظمت این بنا در چشمش جلوه‌گر شود.

 به ‌راستی ‌که در دوره و زمان خود جلالی خاص داشته و امروزه نیز در فهرست میراث جهانی آدمی را به این فکر می‌اندازد که حیف است چنین آثار زیبایی در چند قدمی ما باشد و حتی یک ‌بار آن‌ها را ندیده باشیم.

عالی ‌قاپو که در میدان نقش جهان اصفهان قرار گرفته، در شش طبقه استوار گشته که ستون‌ های چوبی ‌اش از پس سال ‌ها هنوز استحکام اولیه خود را به شکل شگرفی حفظ نموده‌اند. چوب‌های چنار به ‌کار رفته در آن فکر و اندیشه ژرف سازنده را می ‌رساند که می ‌دانسته با چه انتخابی می ‌تواند بنایی با چنین طول عمر و دوامی بی ‌نظیر را بسازد. راهروهای باریک شما را به گنجینه‌ای بی ‌بدیل در طبقه فوقانی راه نما می‌شود و در آنجا به ‌یک ‌باره با گچ ‌بری‌ هایی که زیبایی و ظرافت دست ‌ساز خود را به نمایش می ‌گذارد شما را تا دقایقی از هوش مردمان آن زمان متعجب می ‌کند و نوای موسیقی و ضرب ‌آهنگ سخنان آن ‌ها را که در تنگ بری ‌ها هنوز می ‌پیچد را با نوای دلپذیر اما محجور و خسته از گذر زمان بازگو می ‌کند.

کدام هتل در اصفهان مناسب تور است؟

اصفهان به علت توریستی بودن و نیاز به پذیرایی از هزاران نفر در سال، دارای هتل های متنوع و بسیار خوبی برای اقامت است. از معروف ترین آن ها می شود به موارد زیر اشاره کرد:

تور اصفهان هتل عباسی یکی از بهترین تورهای مسافرتی اصفهان است. هتلی فوق العاده زیبا و جذاب با حفظ معماری سنتی در دل همه مسافران جا خوش کرده.

 اگر می خواهی تور اصفهان را در یکی از بهترین هتل های ۵ ستاره ایران رزرو کنی؛ هتل عباسی می تونه یکی از گزینه های انتخابی شما باشد.

تور اصفهان هتل آسمان، این هتل یکی از هتل های ۴ ستاره معروف و مدرن شهر زیبای اصفهان نصف جهان است. این هتل در طبقات بالا منظره بسیار زیبایی دارد.

تور اصفهان هتل عالی قاپو، این هتل زیاد توسط مسافران جستجو می شود و خواهان زیادی دارد که می تواند در لیست انتخابات شما در این مسافرت قرار گیرد.

هتل های ونوس، پارت، زهره و سنتی اصفهان نیز هتل های خوب اصفهان هستند.

 

اگر آژانس فارا گشت کورش کبیر مجری و برنامه ‌ریز تور اصفهان

https://faragasht.com/تور-اصفهان/

 سفر شما باشد، می ‌توانید با آسودگی خیال و ارزان ترین قیمت راهی شوید و در شهری که زمانی بزرگ ‌ترین شهر دنیا بوده است و به‌ عنوان مرکزی ‌ترین نقطه ایران پر رفت و آمد ترین مسیر ارتباطی را تشکیل می ‌داده، ترکیب مدرنیته و سنت را در آن به نظاره بنشینید.

 اصالت پا برجا مانده از پس ناملایمات زندگی را در آداب ‌ ورسوم و فرهنگ مردمان آن به ‌وضوح ببینید و در نقش ‌جهان، سی ‌و سه ‌پل، منارجنبان، پل خواجو و… و زیبایی ‌های آن لحظاتی شیرین و دوست ‌داشتنی را در این خطه از سرزمینمان تجربه نمایید. و به کمک بلیت رفت و برگشت هواپیما، قطار یا اتوبوس که از سوی فارا گشت رزرو می ‌کنید سفری بی ‌درد سر را نیز به صورت هوایی و زمینی داشته باشید.

 

شیراز

اگر در میان شهرهای ایران به دنبال خطه ‌ای می‌ گردید که بافت جغرافیایی و فرهنگی متفاوت آن شما را مجذوب کرده و با خود در فراز و نشیب تاریخ در کنار مردمانی به رنگ وفا و سخاوت همراه کند چرا دست ‌به‌ کار نشده و با کارشناسان آژانس فارا گشت کورش کبیر تماس نمی ‌گیرید؟

 

 با انتخاب یک تور شیراز ارزان که مناسب با حال و هوا و سلیقۀ تان باشد شما را در مرکز زاگرس به شهری راهنمایی کنند که به علت فضای جلگه‌ای و مفرح خود مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و توریست‌ های خارجی است. با گذر از میان انواع موزه‌ های آن چون موزه سنگ‌ های تاریخی هفت ‌تنان، موزه سنگ‌ های زینتی در باغ ارم، موزه اسلحه، موزه تاریخ طبیعی، موزه سکه و… با اصل و ریشه این سرزمین و مردمان پاک ‌نیت آن آشنا شده و تاریخ را از ضلع دیگری این بار رصد نمایید.

به‌ هرحال سفر به شیراز با کمک هواپیما، قطار و اتوبوس میسر بوده و راه مسافران را به خود می ‌خواند تا جاذبه ‌های خود را بی ‌دریغ در مقابل دیدگان مشتاق آن‌ ها به نمایش بگذارد. اما اگر مایل به کوتاه نمودن مسیر رفت ‌و برگشت هستید و بیشتر ترجیح می‌دهید تا وقت اجازه می ‌دهد در جاذبه‌های دیدنی شیراز غرق شوید، هواپیما و در اصل می شود گفت سفر هوایی شیراز، می ‌تواند مسافرتی بی ‌دغدغه ‌تر را فراهم نماید.

در این سفر در کنار بازدید از مکان‌های دیدنی، تنوع رستوران‌های و غذاهای شیرازی را نیز فراموش نکرده و تا فرصت را غنیمت دانستید سری به آن‌ها زده و وعده‌های غذایی خود را با آن‌ ها رنگین نمایید و از شیرینی‌ها و تنقلات آن تا حد بودجه خود خرید کنید. این طوری در هنگام بازگشت کمتر حسرت خورده و بتوانید خاطره طعم و رنگ های بی ‌نظیر آن را برای خود تداعی نمایید.

 یوخه، مسقطی، کلوچه شیرازی و … را می ‌توانید در اغلب شیرینی فروشی‌های شیراز به‌عنوان اصیل ‌ترین سوغاتی‌های این شهر بیابید. عرقیات و آب ‌لیموی بی ‌نظیر آن ‌که در ایران نمونه ندارند نیز معروف بوده و مورد استقبال اکثر مسافران هستند.

دیدنی های ویژه شیراز

باغ ارم که به‌ عنوان نماد شیراز شناخته‌ شده است، باغ گلشن با حوض سنگی و درختان چشم نوازش در کنار عمارت باشکوهش. سعدیه با قدمت بالا و ستون‌ های قهوه‌ای و بنایی با سنگ‌ های سفید و کاشی ‌کاری ‌هایی زیبا.

 حافظیه با آن باغ مصفا و مرشد خوانی‌های بی ‌نظیر که هر مسافر را بر سر وجد می ‌آورد. ارگ کریم‌ خان با دیوارهای آجری و برج‌ هایی که به زیبایی قد علم نموده‌اند در کنار اتاق‌ها، ایوان‌ها و تالارها. مسجد نصیر الملک با تابش سحرانگیز نور در شبستان مسجد و تلاقی نور و رنگ و خلق شگفتی بی ‌نظیر رنگ صورتی و مقرنس‌های بی‌ همتا. مجموعه باغ قوام با بیرونی به اسم باغ نارنجستان و اندرونی معروف به خانه زینت الملک با راه روی زیرزمینی و تونل مانندش. و البته بنای بی نظیر تخت جمشید و مقبره کوروش کبیر توانسته مجموعه ‌ای کامل از جاذبه‌های بی ‌نظیری را گرد هم جمع نماید تا تشنگی فراوان و ولع تمام ‌نشدنی و ذهن کنجکاو گردشگران تورهای ایرانگردی را اقناع نماید و تابلویی زیبا را ترسیم کند.

کدام هتل در شیراز مناسب تور است؟

شیراز نیز هر ساله پذیرای هزاران نفر مسافر از سراسر ایران و جهان است. مسافرانی که به دلایل گوناگون به این شهر راز و زیبا سفر می کنند. بنابراین در شیراز نیز با هتل های لوکس و بسیار با کیفیت طرف هستیم.

تور شیراز هتل بزرگ شیراز مناسب افرادی است که می خواهند در هتلی ۵ ستاره و لوکس در جایی خوش آب و هوا و در نزدیکی دروازه قرآن اقامت داشته باشند.

تور شیراز هتل زندیه نیز هتلی ۵ ستاره و شیک اما در مرکز شهر است. مختص مسافرانی که می خواهند علاوه بر تجربه اقامتی دلنشین، بتوانند راحت و با پای پیاده در مرکز شهر قدم بزنند.

تور شیراز هتل کریم خان، پیشنهاد ویژه فارا گشت به مسافران. این هتل بافت سنتی و مدرن را با هم ترکیب کرده و با امکانات بسیار زیاد در حد هتل ۴ ستاره پذیرای ویژه شما در این تور داخلی است.

تور شیراز هتل ارگ هم برای مسافرانی که نمی خواهند هزینه بالایی بابت هتل بدهند و ارزان تر سفر کنند مناسب است. این هتل ۳ ستاره بسیار تمیز و خوب می باشد.

هتل های چمران، الیزه، آریو برزن و وکیل نیز از هتل های خوب شیراز هستند که پیشنهاد می کنم به آن ها نیز فکر کنید.

برای این که بهترین و کامل ترین تور شیراز

https://faragasht.com/تور-شیراز/

 را رزور کنید به سایت آژانس فارا گشت مراجعه کنید. اگر برنامه‌ ریزی سفر خود را به فارا گشت کوروش کبیر واگذار نمایید، اقامت در بهترین هتل ها با حداکثر کیفیت و با حداقل قیمت را می ‌توانید به دست آورده و سفری لوکس و بی ‌درد سر را با این آژانس مردمی تجربه نمایید. در کنار آن رزرو بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به شیراز و البته گشت های شیراز گردی با راهنمای حرفه ای محلی نیز به تور شما اضافه می شود. با رزرو این تور توسط شما، به فهرست رضایت ‌مندی‌های مسافران این آژانس یک رتبه دیگر افزوده می شود.

 

یزد

تور یزد نور در نور را به ترسیم می ‌کشد. آنگاه‌ که شمارا به مهمانی موزه آیینه و روشنایی می ‌برد و قصه وار داستان ورود نور و ابزارآلات روشنایی، این نعمت بی ‌بدیل الهی و تکامل یافتن آن را برایتان شرح می ‌دهد.

 

 شاید اصلاً پیه دوز را تا حال ندیده و متصور هم نشده باشید که جزء ابتدایی ‌ترین وسایل روشنایی است یا شمع سوزها و نفت ‌سوزها و اشیاء برقی گذشته دیدنشان خالی از لطف نباشد. روایت صد ساله روشنایی در ایرانی که در هر زمینه ‌ای سرآمد زمان خود بوده برایتان حکم بیان گذر زمانی را داشته باشد که با خود به چه سرعتی فناوری را در رگ و ریشه زندگی امروزی جاری ساخته است.

 سفال، شیشه و برنج و مس که در ساخت این ابزارها به کار می ‌رفته است، بوی ناب سنت می‌دهد و لطیف ‌ترین موسیقی هم‌ نوایی با اصالت مردمان پاک این خطه از سرزمینمان را می‌خواند. این خانه صراف زاده است که میزبانی این موزه زیبا و باشکوه را برعهده ‌گرفته و معماری خاص آن بر جذابیت این موزه افزوده و کنده‌ کاری‌های دیوارها و سقف ‌ها شاهکاری از خلاقیت و نبوغ خود را در قالب این موزه به تصویر کشیده است.

اگر می‌ خواهید در ادامه سفر به یزد از سکوت یک موزه در صدای ضرب ‌آهنگی غرق شوید که بیانگر دست‌ ساخته ‌هایی است که به دست استادان چیره‌ دست مسگر، امروزه در قالب ظروفی زیبا نقش هنر مردمان یزد را در رنگ‌ های چشم ‌نواز خود بیان می ‌کنند، بازار مسگرهای یزد بهترین مکان تداعی هنر، عشق و سادگی است که به ‌دور از تجملات، صبر و استقامت را با زبان دل بازگو می ‌نمایند.

سفر یزد گزینه ای است که طرفداران و علاقه ‌مندان زیادی به خود دیده است. چه بسیار کسانی که هرساله با ذوق به سفر، کوله ‌بار خود را از شهر کوهستانی مانند تهران بسته و عازم کویر و عجایب آن می ‌شوند و گاه در کنار شن ‌های روان آن و گاه در کنار خشت‌ هایش به تصویر سفری رؤیایی م ی‌پردازند.

 تصور محیطی بدون آب و گیاه که در اذهان عمومی از این شهر وجود دارد را به ‌طورکلی بر هم می ‌زنند. اصلاً مگر می‌شود در کنار دست ‌ساخته اعجاب‌انگیز سه هزار رشته قنات زندگی کرد و از این همه نعمت به سرسبزی و نشاط دست نیافت؟

 اگرچه کوچه و پس ‌کوچه‌های آن اصالت یک کویر را در خود حفظ نموده‌اند اما وجود نعمت درخت و گیاه را از خود دریغ ننموده و هرکجا از این شهر که رهسپار شوید، خیابان‌ ها خود را به لباس سبز از گیاهان آراسته نموده‌اند.

 دل کندن از تهران یا شاید شهری که در آن هستی خصوصاً در برخی از ماه‌های سال که در آن ترافیک و دود غوغا می ‌کند و نفس‌ها را به شماره می ‌اندازد و رهسپار کویر با جاذبه‌ های مثال ‌زدنی‌اش شدن بسیار مطلوب و محبوب خواهد بود.

 شاید به علت وجود آلاینده‌ها و آلودگی هوا لذت کافی بردن از هوای بهاری و شاید تجربه تورهای نوروزی و خنک دیگر برای تهران در بسیاری از روزها امری غیرقابل ‌دسترس باشد. همچنین سرما شدید کوهستانی این شهر نیز برای بسیاری از افراد ناخوشایند به نظر برسد پس بهترین راه ممکن در این زمان سفر به یزد است که بهارهایش نوید سرزندگی می‌دهد و زمستان ‌هایش استخوان سوز و طاقت ‌فرسا نیست. شبی سر نمودن بر زیر آسمان ستاره اندود آن لذتی وصف ‌ناپذیر و شوقی لبریز را در تاروپود وجودتان می ‌ریزد بسیار جالب ‌توجه خواهد بود.

در کنار این همه زیبایی باید به دیدنی هایی تاریخی مثل زیارتگاه چک چک و یخچال خشتی میبد اشاره کرد که در کنار باغ دولت آباد یزد و میدان امیر چماق خوب می درخشند.

کدام هتل در یزد مناسب تور است؟

یزد هم هتل های بسیار خوبی برای اقامت مسافران دارد. هتل هایی بین الملی که هم سنتی هستند و هم مدرن.

تور یزد هتل صفائیه که در دو قسمت صفائیه قدیم و جدید تقسیم بندی شده است. هتلی ۵ ستاره و با امکانات بسیار زیاد که با قیمت بسیار مناسب رزرو می شود.

تور یزد هتل داد که هتلی بسیار زیبا با معماری مسافر پسند است. جدای از امکانات و شرایط خوب این هتل حتما در حیاط با صفای هتل داد صرف چای یا عصرانه را فراموش نکنید که بسیار لذت بخش است.

تور یزد هتل مشیرالممالک، هتل باغی زیبا و مصفا. مناسب برای مسافرانی که می خواهند دور از هیاهوی شهر در محلی آرام در این سفر اقامت داشته باشند بسیار سفارش می شود.

هتل خوب دیگری همچون کهن کاشانه، فاضی، فهادان، مهر و لاله نیز از بهترین محل های اقامت در یزد هستند.

رزرو تور یزد

https://faragasht.com/تور-یزد/

با آژانس فارا گشت کورش کبیر به‌ عنوان برترین مجری اصلی تورهای داخلی و ایرانگردی ارزان به صورت زمینی و هوایی انجام می شود. بلیط رفت و برگشت هواپیما، قطار و اتوبوس به همراه دو گشت روزانه فوق العاده از یزدگردی و جاهای دیدنی این شهر کامل ترین برنامه سفر به یزد خواهد بود.

تجربه سفر رویایی ایرانگردی برای شما

این آژانس می ‌تواند کلکسیونی از بی ‌نظیرترین خدمات ویژه و ارزنده را تقدیمان حضور شما همراهانش نماید و باسابقه ‌ای درخشان در این عرصه پرفراز و نشیب، همیشه توانمندی خود را در عرضه تورهایی موفق به نمایش بگذارد.

 صداقت و حسن نیت دو سرمایه گران ‌بها است که به مدد پروردگار بزرگ و بی نهایت مهربان آن را از گذر زمان مانند گنجی گران ‌بها حفظ نموده و امروزه به‌ عنوان سمبل خدماتش با افتخار به مسافران خود تقدیم می‌ کند.

 

 تنوع در تورهای داخلی و ایرانگردی آژانس مسافرتی فارا گشت آن ‌قدر زیاد است و امکان گنجاندن ویژگی‌های منحصر به ‌فرد و مورد نیاز شما در آن‌ها باعث شده تصور شود. گویی این آژانس فقط بیان سلیقه و نیاز را از شما می‌خواهد و اجرا و برنامه ‌ریزی را که سخت ‌ترین مرحله کار است بر دوش‌های قدرتمند خود داوطلبانه می ‌گیرد تا رفاقت را در حد تمام و کمال به انجام رسانده باشد. رزرو هتل های داخلی و بلیت ارزان چارتر و سیستمی، ترانسفر رفت ‌و برگشت رایگان فرودگاهی، راه آهن یا ترمینال، لیدرهایی مجرب و کار آزموده محلی، تنوع فوق‌العاده زیاد در انواع هتل و نوع پروازها و… وب سایت فارا گشت

faragasht.com

 تا حال توانسته نیاز تمامی مسافران خود از تهران، کرمان، مشهد، تبریز، قم، رشت، اهواز، سنندج و سایر شهرها را برای تورهای اصفهان، شیراز و یزد برآورده نماید.

 

این مطلب اولین بار در سایت آریا نیوز منتشر شد:

aryanews.com

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بت اسپات