بهترین مناطق ایران برای کویر نوردی

کویر نوردی یکی از تفریحات جذاب و فوق العاده است و در طول سال شاهد برگزاری تورهای کویر نوردی بسیار زیادی در سراسر کشور هستیم. ایران مملو از کویرهای فوق العاده جذاب و خاص است که می توانید در این مناطق کویر نوردی کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین مناطق کویری ایران آشنا کرده و در رابطه با آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

کویر مرنجاب

یکی از مناطق کویری فوق العاده زیبا ایران، کویر مرنجاب یا کویر آران و بیدگل است که در شمال شهرستان آران و بیدگل واقع شده و مکان فوق العاده ای برای افرادی است که عاشق کویر نوردی هستند. این کویر از شمال به دریاچه نمک و از شرق به کویر بند و پارک ملی کویر محدود می شود. هر ساله گردشگران بسیار زیادی از سراسر کشور به این منطقه زیبا سفر کرده و از آن بازدید می کنند. افرادی که عاشق بازدید از طبیعت هستند، معمولاً دوست دارند که همان طور که اقدام به کویر گردی می کنند، چند روزی را هم به مناطق خوش آب و هوا رفته و یا از مناطق استوایی بازدید کنند.

 

https://uupload.ir/files/ojof_11.jpg

 

کویر مصر

یکی دیگر از مناطق کویری خاص و جذاب ایران کویر مصر است. این کویر که از توابع شهرستان خوی بوده و در استان اصفهان قرار دارد. کویر مصر در میانه راه دامغان به نایین و اصفهان قرار گرفته و افراد بسیار زیادی برای بازدید از این کویر به این منطقه سفر می کنند. در بین کویرهای ایران، کویر مصر یکی از بهترین مکان ها برای نجوم و همچنین عکاسی است.

 

https://uupload.ir/files/4435_22.jpg

 

کویر ورزنه

اگر عاشق کویر گردی هستید، به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً از کویر زیبای ورزنه نیز بازدید کنید. این کویر در استان اصفهان قرار گرفته و یکی از تفریحات جذابی که می توان در کویر ورزنه آن را امتحان کنید، شتر سواری است. در بخش های مختلف این کویر شاهد مکان های تفریحی گوناگونی هستیم. از باگی سواری گرفته تا پاراگلایدر و… همه جز تفریحاتی هستند که می توانید در کویر ورزنه آن را امتحان کنید.

نکته مهم این است که شما باید برنامه ریزی دقیقی برای بازدید از این مکان ها داشته باشید. اگر قصد کمپینگ در کویر ورزنه را دارید، پیشنهاد ما این است که حتماً نکات ایمنی را پیش از سفر و در هنگام کمپینگ رعایت کرده و همچنین قبل از ورود به این منطقه اقلام مورد نیاز را به خوبی جمع آوری کنید تا در طول کمپینگ در کویر ورزنه با مشکل مواجه نشوید.

 

https://uupload.ir/files/m8tg_33.jpg

 

ریگ جن

یکی از کویر های عجیب و مخوف ایران کویر ریگ جن است که در بخش مرکزی ایران و در جنوب سمنان قرار دارد. این منطقه وسعت زیادی نداشته و به دلیل نداشتن چشمه یا چاه آب در آن، محل عبور کاروان ها نیز به حساب نمی آمده. همین موضوع باعث شده تا شاهد افسانه ها و قصه های مختلفی در مورد کویر ریگ جن باشیم. بروز حوادث مختلف در طی سالیان سال باعث شده تا این کویر به عنوان یک منطقه مخوف و عجیب در بین مردم شناخته شد و گروه های کمی معمولاً به این کویر رفته و از آن بازدید می کنند. با این حال شما می توانید برای کویر گردی و کمپینگ به بخش های ابتدایی کویر ریگ جن رفته و از آن بازدید کنید.

در انتها پیشنهاد میکنیم که اگر مایلید پس از کویر گردی به یک سرزمین استوایی سفر کرده و از آب و هوای استوایی نیز لذت ببرید به مالزی سفر کنید، لحظه آخر این امکان را برای شما علاقه مندان به سفر به مناطق استوایی فراهم نموده که بتوانید با استفاده از  تور مالزی ارزان با هزینه ای بسیار مناسب به این کشور سفر کرده و از جذابیت های بصری و طبیعی آن لذت ببرید.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بت اسپات