کک و مک یا نقاط كوچک قهوهای رنگی هستند كه اغلب بر روی پوست صورت افرادی با پوستهای روشن ایجاد میشوند . به گزارش سلیا پزشکی ایران ناز اغلب افرادی که به کک و مک مبتلا هستند روشهای زیادی برای درمان آن تجربه کرده اند.

ازجمله این روشها میتوان لایه برداری نقطه ای ، استفاده از كرمهای بیرنگ كننده ، لایه برداری شیمیایی كل صورت و کرایوتراپی را نام برد. اشکال اغلب روشهای ذکر شده این است كه کک و مک را كمرنگ میكنند ولی توانایی محو كامل آن را ندارند، از طرف دیگر درمان کک ومک با این روشها موقتی بوده و پس از مدتی کک ومک ها برمیگردند.

اما روش جدید رفع کک مک كه با موفقیت زیادی همراه است، از بین بردن موضعی کک و مک توسط لیزر Laser Freckle Removal ) ) یا ( LFR ) است. مهمترین مزیت روش LFR این است که اشعه لیزر فقط بر روی کک و مک متمركز است و به سایر نواحی پوست تابیده نمیشود.

همین ویژگی باعث می شود كه روش LFR دایمی و بدون عارضه باشد .از طرفی در روش LFR بیمار پس از انجام لیزر می تواند بلا فاصله به سركار برگردد و لزومی به ماندن در خانه بدلیل مراقبت از آفتاب وجود ندارد.

تنها كاری كه لازم است بیمار پس از برداشت کک و مک با لیزر انجام دهد استفاده مداوم و مكرر از كرم ضدآفتاب است. از مزایای دیگر برداشت کک و مک با لیزر این است كه تنها یك جلسه لیزر برای از بین بردن تمامی کک و مک های بیمار كافی است.

این مساله به معنی رفع کامل کک مک ها با صرف حداقل هزینه و وقت بیمار است. در ضمن انجام لیزر برای کک و مک بدون درد است و حتی استفاده از بیحسی موضعی نیز لازم نمیباشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بت اسپات