ریوتینتو قراردادی را برای خرید ۴۹ درصد از فیروز هیل به مبلغ ۳٫۳ میلیارد دلار امضا کرد. پس از تکمیل این معامله، ریوتینتو ۶۶ درصد از سهام اویو تولگوی، یک پروژه بزرگ معدن مس و طلا در مغولستان را خواهد داشت و ۳۴ درصد باقیمانده متعلق به دولت مغولستان است. ریوتینتو قراردادی اصولی برای به دست آوردن ۴۹ درصد از سهام باقی مانده در Turquoise Hill Resources به قیمت ۴۳ دلار کانادا برای هر سهم به صورت نقدی و در مجموع حدود ۳٫۳ میلیارد دلار امضا کرده است.

پروژه بزرگ معدن مس و طلا در مغولستان

این قرارداد نشان‌دهنده آخرین پیشرفت در تلاش‌های این شرکت برای به دست آوردن Turquoise Hill است که کنترل مستقیم بر پروژه Oyu Tolgoi در مغولستان را می‌دهد. ریوتینتو در حال حاضر دارای ۱۰۲,۱۹۶,۶۴۳ سهام مشترک فیروز هیل است که تقریباً ۵۱ درصد از سهام مشترک منتشر شده و موجود در فیروز هیل را نشان می دهد. این شرکت همچنین دارای حقوق ضد رقیق‌سازی است که به آن اجازه می‌دهد اوراق بهادار بیشتری از Turquoise Hill را برای حفظ سهام متناسب خود در Turquoise Hill به دست آورد.

ماه گذشته، قیمت پیشنهادی خود را از قیمت اولیه ۳۴ دلار کانادا (۲۶ دلار) که توسط دولت مغولستان رد شد، به ۴۰ دلار کانادا (۳۱ دلار) برای هر سهم افزایش داد.

ریوتینتو گفت که ۴۳ دلار کانادا برای هر سهم بهترین و آخرین پیشنهاد آن است و به اتفاق آرا توسط کمیته ویژه مستقل هیئت مدیره فیروزه هیل تایید شده است.

مشارکت مستقیم با دولت مغولستان

یاکوب استاشولم، مدیر اجرایی ریوتینتو، گفت: «ریوتینتو متعهد است که اویو تولگوی را با مشارکت مستقیم با دولت مغولستان به پیش ببرد تا پتانسیل کامل خود را برای همه ذینفعان به‌کار گیرد.

عملیات معدنی زیرزمینی

این توافقنامه نشان‌دهنده گام مهم دیگری پس از آغاز اخیر عملیات زیرزمینی است و حکمرانی را ساده می‌کند، کارایی را بهبود می‌بخشد و اطمینان بیشتری از بودجه برای موفقیت بلندمدت پروژه Oyu Tolgoi ایجاد می‌کند.

این معامله طبق قانون شرکت های تجاری برنامه ریزی شده است و هر دو شرکت قصد دارند به سرعت یک توافق نامه را نهایی کنند. این امر مستلزم تایید سهامداران فیروزه هیل با ۶۶٫۶۷ درصد آرا و تایید اکثریت آرا از سوی سهامداران اقلیت فیروز هیل است. ریوتینتو گفت که انتظار می رود این معامله به زودی پس از دریافت تاییدیه سهامداران فیروزه هیل تکمیل شود.

پس از تکمیل این معامله، ریوتینتو ۶۶ درصد از سهام اویو تولگوی را خواهد داشت و ۳۴ درصد باقیمانده متعلق به دولت مغولستان است.

Oyu Tolgoi یک پروژه معدنی روباز و زیرزمینی معدن مس و طلا است که در ۵۵۰ کیلومتری جنوب اولان‌باتور پایتخت مغولستان واقع شده است.

ساختار مالکیت Oyu Tolgoi

بولد باتر، مدیر اجرایی مس ریوتینتو گفت: «این معامله ساختار مالکیت Oyu Tolgoi را ساده می‌کند و ریوتینتو را قادر می‌سازد تا بر همکاری مستقیم با Erdenes Oyu Tolgoi و دولت مغولستان برای ایجاد ارزش بلندمدت برای همه سهامداران تمرکز کند. سهامداران اقلیت فیروزه هیل در زمانی که ابهامات ذاتی در توسعه عملیات زیرزمینی وجود دارد، حق بیمه نقدی قابل توجه و فوری برای سهام خود دریافت خواهند کرد. فیروزه هیل همچنین از انتشار هر جزء سهام به عنوان بخشی از نیاز مالی افزایشی ۳٫۶ میلیارد دلاری تا تکمیل پروژه Oyu Tolgoi اجتناب خواهد کرد.

منبع : سایت اخبار نفت

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بت اسپات