کرفس یک ماده غذایی بسیار ارزشمند و مفید برای بدن است که در لاغری بدن و کاهش چربی های بدن بسیار موثر است. رژیم کرفس نیز یکی از انواع رژیم های لاغری بوده که در لاغری فرد نقشی موثر را ایفا می کند. رژیم کرفس رژیمی است که طی ۲۰ روز می تواند لاغری و تناسب اندام را برای شما به ارمغان آورد. لازم به ذکر است که در رژیم کرفس، تنها از این ماده غذایی در طول رژیم استفاده نمی شود، بلکه از کرفس یا آب آن فقط به عنوان یک مکمل غذایی بین رژیم غذایی سالمی که شما اتخاذ خواهید کرد، استفاده می شود. در این مقاله سعی شده است تا روش های استفاده از کرفس برای درست کردن نوشیدنی و غذاهایی که به شما برای کاهش وزن ، بالابردن متابولیسم بدن و چربی سوزی و همچنین محافظت از قلبتان مفید هستند، به شما آموزش دهیم.

شروع روز با یک اسموتی برای سلامتی بدن

هر روزتان را با یک اسموتی شروع کنید. اسموتی که سرشار از فیبرها، ویتامین ها و پروتئین ها می باشد. این اسموتی دارای خواص شگفت انگیزی بوده که در ادامه بصورت تیتر وار آن هارا مرور خواهیم کرد:

  • کمک به هضم بهتر غذا: با مصرف اسموتی در ابتدای روز خود، در طول روز گوارش غذاها بهتر انجام می گیرد.
  • به پاکسازی و سم زدایی در بدن کمک می کند.
  • باعث می شود مواد مغذی بهتر در بدن جذب شوند.
  • از یبوست جلوگیری می کند. عارضه ای که به دلیل عدم تحرک و زندگی ماشینی، بین مردم سراسر جهان بسیار معمول شده است.
  • عملکرد کبد را بهبود می بخشد. کبد یک عضو حیاتی در سم زدایی می باشد. این اسموتی عملکرد کبد را در سم زدایی و دیگر اعمال این اندام بالا می برد.
  • به حفظ آب بدن کمک می کند.

یک ساعت قبل از خوردن صبحانه، و همچنین یک ساعت قبل از هروعده غذایی بهتر است این نوشیدنی را استفاده کنید.

غذاهایی که می توان در آنها از کرفس استفاده کرد

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، در رژیم کرفس هدف این نیست که همه تمرکز خودرا روی کرفس گذاشته و فقط از کرفس استفاده کنیم، بلکه هدف تهیه غذاهایی است که برای پختن آن ها ااز کرفس استفاده می شود. از این قبیل غذاها می توان به غذاهای زیر اشاره کرد:

  • غذایی خوشمزه با استفاده از مواد غذایی مثل کرفس، نخود کشمش و سالاد سیب سبز
  • کرفس و هویج پخته و آب پز شده
  • کرفس پخته شده در فر یا سایر وسایل مشابه.
  • کرفس و سیب
  • غذای مملو از فیبر و ویتامین حاوی مواد غذایی مثل خیار، کرفس، گوجه فرنگی،آلو خشک و سالاد مرغ با سس فلفل
  • غذایی شامل کرفس و کدو تنبل
  • سوپ به همراه کرفس و پیاز
  • سوپ قارچ به همراه کرفس و سیب
  • کدو سبز به همراه کرفس و چند تیکه از گوشت بوقلمون که دارای پروتئین بالایی بوده وبه امر عضله سازی و سیر ماندن در طول روز کمک بسیاری می کند.

همچنین علاوه بر این غذاها، غذاهای دیگری نیز وجود دارند، که با داشتن کرفس در ساختار خود، به کاهش چربی های بدن، تناسب اندام شما در طولرژیم کرفس کمک می کند. این غذاها شامل ماهی قزل آلا با کرفس، هویج و لیمو، و همچنین برنج قهوه ای با کرفس، کشمش و زیتون می باشند.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری شیر یکی از انواع رژیم هایی است که می توان از آن برای لاغری بدن بهره برد. علاوه بر رژیم لاغری شیر ، رژیم های بسیار متنوع دیگری وجود دارند که توسط متخصصان تغذیه، برای کاهش وزن در اختیار افراد دارای اضافه وزن قرار می گیرد.

فواید رژیم کرفس برای بدن و لاغری

رژیم کرفس، همانند دیگر رژیم های لاغری بدن، در کاهش چربی های بدن در طی دوره زمانی مشخص نقش بسیار موثری دارد. این سبزی بی نظیر را در غذاهای خود استفاده کنید و از فواید بی اندازه آن در کاهش چربی های بدن و تناسب اندام و لاغری بهره ببرید. همه اعضای این سبزی بی نظیر و مفید، دارای خاصیت هایی برای بدن انسان بوده و می توان از ساقه و برگ این سبزی در تهیه سوپ، نوشیدنی و غذاهای مختلف استفاده نمود. از دیگر فواید این سبزی دربدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش کلسترول بدن در طی رژیم کرفس

کرفس باعث کاهش کلسترول بد خون یعنی LDL شده و غلظت تری گلیسرید خون را نیز تا حدی کاهش می دهد. لذا این کاربرد از کرفس برای آنهایی که چربی غذایی بالا، یعنی تری گلیسرید بالا دارند بسیار کاربردی می تواند باشد.

تنظیم فشار خون در طی اجرای رژیم کرفس

یکی دیگر از فواید کرفس، در تنظیم فشار خون است. این سبزی با ارزش، به دلیل داشتن پتاسیم، متانول و چند عصاره طبیعی دیگر، سبب تنظیم فشار خون و بهبود گردش خون در فرد می شود.

درمان کبد چرب، طی انجام رژیم کرفس

این سبزی پرخاصیت، دارای آنزیم هایی در ساختار خود بوده که به همراه یک رژیم غذایی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان، می تواند وضعیت کبد را تا حد زیادی بهبود بخشیده، و لذا برای آن هایی که از بیماری کبد چرب رنج می برند بسیار مفید می باشد.

کمک کردن کرفس به کاهش وزن پس از رژیم کرفس

در طی رژیم کرفس، این سبزی می تواند کمک بسیاری در کاهش وزن داشته باشد. توجه داشته باشید که این سبزی به تنهایی نمی تواند کاری بکند، فقط هنگامی موثر است که به همراه یک رژیم غذایی خاص و سالم مصرف شود. از دلایلی که از کرفس به عنوان یک ماده غذایی مهم در کاهش وزن یاد می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم بودن کالری آن و ایجاد حس سیری در بدن فرد طی انجام فعالیت های روزانه
  • باعث افزایش متابولیسم بدن شده و چربی های مقاوم را می سوزاند
  • همچنین کرفس بهبود دهنده عملکرد کلیه ها و دستگاه گوارش بوده و لذا در هضم مواد غذایی موثر است. همچنین این ماده غذایی ارزشمند ضد التهاب می باشد.

ضد سرطان بودن کرفس

کرفس یکی از مهمترین مواد غذایی است که حاوی آنتی اکسیدان های زیاد بوده و در جلوگیری از سرطان نقش موثری را ایفا می کند.

علاوه بر این خصوصیاتی که برای کرفس طی رژیم کرفس گفته شد. خصوصیات بسیار دیگری نیز برای کرفس وجود دارد که از جمله آن می توان به ضد عفونت بودن این ماده غذایی ارزشمند و همچنین اثر ضد التهابی آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: رژیم های بسیاری وجود دارند که تحت عنوان رژیم لاغری سریع و آسان وجود دارند. این رژیم ها به شما کمک می کنند تا در مدت زمان کم، بطور مثال رژیم سه روزه، یک هفته ای و یا یک ماهه، کاهش وزن قابل توجهی را تجربه نمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *